Wakacyjna Wycieczka ministrantów do Kotliny Kłodzkiej

W poniedziałek (27 czerwca) rano wszyscy zebraliśmy się pod kościołem i razem z księdzem Marcinem i dwiema paniami – panią Asią oraz panią Beatą wyruszyliśmy na wycieczkę. Pan kierowca bezpiecznie dowiózł nas do celu. Pierwszym punktem naszej wycieczki była miejscowość Bardo, w której zwiedziliśmy m.in. Wzgórze Różańcowe oraz miejscową bazylikę, gdzie znajduje się Cudowna Figurka Madonny. Następnie przejechaliśmy na trzygodzinny spływ pontonowy „przełomem bardzkim”. Po spływie udaliśmy się na obiad grillowy w pięknej nadrzecznej scenerii. Po obiedzie wyruszyliśmy do miejscowości Kłodzko, gdzie zwiedziliśmy Kościół Wniebowzięcia NMP, gotycki most św. Wita i stare miasto i twierdzę. Po krótkim spacerze udaliśmy się do Kudowy-Zdroju do pensjonatu na obiadokolację i nocleg.

W drugim dniu po mszy świętej i śniadaniu od razu wyruszyliśmy w drogę. Pierwszym celem była barokowa kaplica czaszek w Czermnej. Następnie udaliśmy się do Karłowa, gdzie wchodząc po starych schodach zdobyliśmy najwyższy szczyt Gór Stołowych – Szczeliniec Wielki (919 m n.p.m.). Później zwiedziliśmy labirynt Błędne Skały. Po wyjściu z labiryntu przejechaliśmy do Dusznik-Zdroju, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Papiernictwa, w którym mogliśmy dowiedzieć się wielu rzeczy, zobaczyć dawne maszyny do produkcji papieru oraz samemu stworzyć niepowtarzalny papier metodą czerpania papieru. Przejechaliśmy do pensjonatu.

W trzecim dniu wycieczki odwiedziliśmy wambierzycką bazylikę i tam uczestniczyliśmy w Eucharystii. Następnie udaliśmy się do Osówki, gdzie zwiedziliśmy podziemny kompleks hitlerowski z czasów II wojny światowej. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Paczkowie, gdzie mogliśmy zwiedzić ciekawy, obronny kościół parafialny, oraz stare miasto z murami obronnymi.

Wszyscy wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni i radośni z naszej wakacyjnej wycieczki. :]