Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /lso/templates/lso2/functions.php on line 180

Wycieczka ministrancka do Pragi

Wczesnym rankiem, 29. czerwca, wyruszyliśmy na naszą wycieczkę ministrancką. Celem podróży była Praga. Po drodze zatrzymaliśmy się w miejscowości Dvur Kralove, gdzie mieliśmy okazję zwiedzić niesamowite ZOO Safari. Po kilku godzinach spotkania ze zwierzętami udaliśmy się w dalszą podróż do stolicy Czech. Na miejscu rozpoczęliśmy zwiedzanie m. in. placu Vaclavskie Namesti, ogrodów Franciszkańskich, kościoła Panny Marii Śnieżnej i wieży prochowej. Dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy z historii Pragi. Później zakwaterowaliśmy się w hotelu, gdzie odbyła się Msza Święta. Wieczorem udaliśmy się na pokaz światła, wody i dźwięku do Krizkovych Fontann. Po wspaniałym spektaklu wróciliśmy do hotelu.

Następny dzień to zwiedzanie Starego Miasta. Dużo czasu spędziliśmy na rynku, gdzie znajduje się zegar "Orloj" oraz Kościoły: Św. Mikołaja oraz Maryi Panny przed Tynem. Odwiedziliśmy także dzielnicę żydowską z cmentarzem i synagogami. Po południu udaliśmy się do praskiego aquaparku. Tam wspólnie odpoczywaliśmy i świetnie się bawiliśmy, korzystając z licznych atrakcji parku. Wieczorem wróciliśmy do miejsca naszego pobytu. Po kolacji odprawiliśmy Mszę Świętą.

Trzeci i za razem ostatni dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od zwiedzania Malej Strany. Wstąpiliśmy do biblioteki klasztornej na Strachovie, gdzie znajduje się 900- letnie Pismo Święte. Następnie podziwialiśmy pod lupą dzieła w muzeum miniatur oraz zwiedziliśmy Katedrę Św. Wita, Bazylikę Św. Jerzego i Kościół Św. Mikołaja na Malej Stranie. Po intensywnym zwiedzaniu i czasie wolnym udaliśmy się do Kościoła Św. Idziego, aby uczestniczyć we Mszy Świętej. Był to ostatni punkt pielgrzymki. W godzinach popołudniowych opuściliśmy Pragę i późnym wieczorem byliśmy z powrotem w domu.